Verschil tussen vegetarisch en rawfood

 Verschil tussen vegetarisch en rawfood
Digiqole ad

Uit een ander onderzoek blijkt dat noten het serotonineniveau in het lichaam verhogen. Serotonine vermindert de eetlust, vergroot het geluksgevoel en verbetert de gezondheid van het hart. Volgens de onderzoekers is slechts één ons rauwe, ongebrande en ongezouten walnoten, amandelen of hazelnoot per dag genoeg voor de positieve gezondheidseffecten. Ook pistachenoten zouden dezelfde effecten hebben. Daar word je nog eens blij van. Niet alleen van noten ook van bananen, avocado en makreel word je gelukkig.

Noten

Van alle noten zijn walnoten het gezondst. Ze zitten tjokvol omega 3 en hebben van alle noten veruit de meeste antioxidanten. En niet zomaar antioxidanten: ze hebben tussen de twee en vijftien keer zoveel kracht dan vitamine E. De omega 3 vetten in walnoten zijn bovendien een weldaad voor je lichaam. Ze werken ontstekingsremmend en verminderen of voorkomen klachten als gevolg van artritis, hartaandoeningen en andere ontstekingsziekten in het lichaam. Met slechts zeven walnoten per dag verlaag je al de kans op hart- en vaatziekten, sommige vormen van kanker en diabetes type II. Eet ze bij voorkeur ongeroosterd. Door het roosteren gaat de kwaliteit van de antioxidanten namelijk achteruit.

Selenium

Van selenium is in diverse onderzoeken bewezen dat het een positief effect heeft op prostaatkanker. Braziliaanse noten zijn ware selenium ‘bommen’. In 100 gram zit maar liefst 1917 mcg selenium en dat is 3485% van de Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid (ADH). Daarnaast bevatten ze ook koper, magnesium, mangaan, potassium, calcium, ijzer, fosfor en zink. Koper helpt bij het voorkomen vanbloedarmoede en osteoporose. Met twee Braziliaanse noten per dag krijg je al genoeg selenium binnen om er voordeel van te hebben.

Proteïne

Vegetariërs en raw-foodies kennen de voordelen van noten allang. Ze eten vaak meer noten dan niet vegetariërs omdat het een goede bron van proteïne is én omdat je er eindeloos mee kunt variëren. Het leuke is dat vegetariërs over het algemeen slanker zijn dan hun vleesetende soortgenoten. Er zijn ook diverse noten oliën waarmee je heerlijke gerechten kunt bereiden.

Noten hebben veel gezondheidsvoordelen

Een handje noten per dag is een heerlijk tussendoortje met zeer veel gezondheidsvoordelen. Varieer in type en smaak. Voorwaarde is dat ze vers, ongebrand en ongezouten zijn. Alleen dan zijn noten gezond en word je er niet dik van.

Digiqole ad

Guido