Gezonde kokos mango kiwi ijsjes

Digiqole ad
Wat is er heerlijker dan een koel ijsje op een warme dag?

Maar wist je dat zo’n lekker ijsje al gauw evenveel calorieën bevat als een dubbele boterham met kaas? in de zomer bewuste keuzes te maken.

Ze bevatten maar 40 tot 50 calorieën

Maar beter nog is het om je eigen healthy ijsjes te maken. Dan heb je tenminste zelf in de hand wat er in zit. In deze blogbericht voor vier simpele recepten voor gezonde ijsjes.

1. Gezonde kokos mango ijsjes

– Kokos
– Mango (vers of diepvriesfruit. En andere fruit soort is natuurlijk ook mogelijk)
– Vul de ijsvormpjes met mango stukjes en vul ze af met kokoswater. Een paar uur in de vriezer en klaar is je healthy kokos ijsje.

2. Yoghurt ijsjes met stukjes fruit

– Fruit naar keuze (vers of diepvriesfruit)
– Yoghurt (of ander zuivelproduct wat je lekker vindt)
– Doe een aantal stukjes fruit in het ijs vormpje. Vul de vormpjes verder met bijvoorbeeld yoghurt en zet ze in de vriezer.

3. Gezonde smoothie ijsjes

– Fruit naar keuze (vers of diepvriesfruit)
– Zuivelproduct naar keuze (yoghurt, melk, biogarde, kwark, soja melk/yoghurt.
– Doe alles met elkaar in de blender en mix het tot een glad geheel. Net zoals je een ‘normale’ smoothie zou maken. Vul de ijsvormpjes met de smoothie en zet in de vriezer.

4. Gezonde ijsjes met kiwi

– Kiwi’s
– Kopje limoensap (vers geperst sap)
– Vloeibare honing
– Pureer een deel van de kiwi’s met het limoensap en de honing tot er een vloeistof ontstaat. Je kunt het ook in je blender doen. Snijd een paar plakjes kiwi. Vul een ijs vormpje met de kiwi mix en schuif voorzichtig aan de zijkanten twee schijfjes kiwi in het vormpje. Zet in de vriezer. Na een paar uur is je kiwi ijsje klaar.

Door: Guido Sparreboom
Beeld: Wesley van der Linde

Digiqole ad

Guido